RingUp Gävle fixade helhetslösningen

När nybildade JT Security drog igång sin verksamhet vid årsskiftet ville de ha en så användar vänlig telefoni- och datalösning som möjligt. – Vi är inga hackers direkt, utan vi är främst ute och besöker våra kunder, säger Thomas Rosen, den ena av företagets två delägare.

JT Security AB erbjuder säkerhet med huvud­ inriktning på brandsäkerhet, allt från exempelvis brandlarm och släcksystem till utbildning. En stor del av arbetsdagen sker ute i fält samtidigt som det är viktigt att kunna kommunicera med kontoret dit kunderna vänder sig. – Vi ville ha en helhetslösning för all tele­ kommunikation. När vi sökte lokal träffade vi av en slump Tomas och Patrik på RingUp i Gävle och det ena gav det tredje säger Thomas.

System som kan växa I dagsläget består företaget av de två delä­ garna, men tanken är att verksamheten ska växa och rekrytering av servicetekniker pågår för närvarande. Innan årsskiftet, 2010­2011, räknar de med att vara sju personer. RingUp har instal­ lerat all teknik på kontoret. Datorer, telefoner, växel, server och skrivare samt administrerat telefoniavtal. – Det här systemet är byggt för att kunna utökas. Växeln klarar initialt tio anknytningar och även servern är anpassad för att kunna växa i, säger Thomas. Enligt Thomas Rosen kändes det viktigt att JT:S kunder ringer ett lokalt telefonnummer, därför har de valt en traditionell lösning med lokal förankring. Däremot inns möjligheterna att kunna vidarekoppla alla samtal till mobiltele­ foner när de inte beinner sig på kontoret.

Service och support ingår För att få en så bekymmersfri tillvaro som möjligt har de även tecknat ett service­ och supportavtal med RingUp Gävle. Det innebär att RingUp sköter om hela kontorsmiljön och att vad som än händer kommer hjälpen snabbt. Enligt Thomas har det hittills fungerat i stort sett väldigt bra. – Under inkörningsperioden har det upp­ stått lite smågrejer som rättats till på en gång. Den enkelhet i systemet som vi var ute efter har vi också fått. Om något skulle fallera går det inte ut över oss eller våra kunder utan vi kan räkna med att det åtgärdas omgående, avslutar Thomas Rosen.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår