Stort mervärde till lägre pris i helhetslösning från RingUp

Samma avtal fast med ny växel, nya telefoner, personlig support och ett riktigt bra finansieringsavtal: Med en helhetslösning från Karlstadföretaget RingUp/BKE blev telefonin både bättre och billigare för Andritz Hydro i Kristinehamn.

Det händer mycket på telefonifronten. För en vanlig konsument eller ett företag kan det vara svårt att skaffa sig en bra översikt på alla tjänster och möjlighet som inns idag.
När leasingavtalet på växeln gick ut började Anders Hagberg, IT- och telefoniansvarig på Andritz Hydros, att undersöka vilka alternativa möjligheter som marknaden hade att erbjuda. Han upptäckte rätt så snabbt att det fanns en djungel av avtal och tjänster och kontaktade därför RingUp/BKE som sedan tidigare försåg företaget med mobiltelefoner.
– RingUp/BKE´s förslag bygger både på en samverkan mellan fast och mobil telefoni där den stationära växeln fortfarande inns kvar, men som en ny uppgraderad modell med ler möjligheter än den gamla, säger Anders Hagberg.

Ringer gratis internt

Den gamla växeln har bytts ut mot en ny och leasas istället direkt genom RingUp/BKE. Alla medarbetare har fått nya mobiltelefoner som de använder för en rad olika ändamål. Istället för att ha separata nummer för fast och mobil telefoni leder samma nummer till båda telefonerna. På kontoret fungerar mobilen då som en bärbar telefon och ute på fält som en vanlig mobil. Via mobilen kan medar- betaren också styra röstmeddelanden och exempelvis ange frånvaro genom enkel knapptryckning. Andritz Hydro är verksamma inom uppgradering och renovering av vattenturbiner. Företaget har omkring 50 anställda varav en tredjedel ständigt beinner sig ute i fält. Genom den nya växeln kan medarbetarna lätt kommunicera med varandra via kortnummer. De riskerar heller aldrig att missa viktiga samtal då all inkommande kommunikation går via mobilen där även samtliga missade samtal registreras.

Bra avtal med Telia

Ekonomiskt sett har RingUp/BKE lyckats pressa priserna rejält, inte minst genom att Andritz Hydro fått förmånliga samtalsavtal med Telia. All intern kommunikation, även mobilsamtal, är dessutom gratis.
– En annan stor skillnad är den person- liga relationen vi har med RingUp/BKE. När man leasar från stora teleoperatörer kan det vara svårt att få tag på rätt person om något krånglar. På RingUp/BKE har vi en egen kontaktperson som känner väl till vårt företag och som kan ge snabb hjälp och support, säger Anders Hagberg. Under RingUp/BKE´s ansvar ligger också att hålla Andritz Hydro uppdaterade på alla nya tjänster och funktioner som ständigt dyker upp på marknaden. Nyteckningar av avtal eller uppgraderingar av beintliga tjänster administreras alltid av RingUp/BKE. Enligt Anders Hagberg spar det mycket tid att slippa förhandla om avtal eller hålla sig uppdaterad på utbudet. Dessutom är han övertygad om att RingUp/BKE har helt andra möjligheter att få de riktigt bra avtalen med teleoperatörerna.
– Vi har fått en ny växel, nya mobiler och tillgång till personlig support. Vi har med andra ord fått en lösning med ett stort mervärde fast till ett lägre pris, säger Anders Hagberg.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår