När telefonilösningen är skillnaden mellan liv och död

En optimal telefonilösning kan vara skillnaden mellan liv och död. RingUp/Telekonsult Syd förärades det ansvarsfulla uppdraget att modernisera Räddningstjänsten Västra Blekinges telefonservrar.
- Det är extremt viktigt för oss att vara anträffbara dygnet runt. Nu har vi ökat vår tillgänglighet enormt mycket, säger driftchefen Christer Särbrink.

Inom räddningstjänsten finns det personal som alltid måste kunna bli nådd. Det finns inga alternativ andra än hundraprocentig tillgänglighet och driftsäkerhet. Så är det bara.
Räddningstjänsten Västra Blekinge innefattar kommunerna Olofström, Karlshamn och Sölvesborg. Förbundet har ungefär 150 anställda, varav ett 50-tal är heltidsanställd personal.
Sedan 2005 arbetar Räddningstjänsten Västra Blekinge med RingUp/Telekonsult Syd.
– RingUp/Telekonsult Syd ställde upp på ett fantastiskt sätt, framför allt värdesätter jag att de alltid kommer med nya förslag och presenterar sina nyheter för oss, berömmer Christer Särbrink.
Nyligen har RingUp/Telekonsult Syd gjort en rejäl uppgradering av Räddningstjänsten Västra Blekinges telefonserver. Vi nappade på den ökade tillgänglighet som systemet skulle ge och på enkelheten med att arbeta med ett hänvisningssystem som man når via mobilen, en app, nätet eller den fasta telefonen.
– All vår dagpersonal är nu utrustad med smartphones för att hantera detta optimalt. Vår tillgänglighet har ökat enormt, berättar Christer Särbrink.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår