Personliga kontakten avgörande när Sauer-Danfoss köpte ny växel

Rätt produkter och tjänster till rätt pris, är en förutsättning för att vara med på banan. När Sauer-Danfoss skulle installera en ny företagsväxel spelade därför mjuka värden en avgörande roll för valet av leverantör.
- RingUp/Telekonsult Syd har en personlig service som är unik, säger Staffan Lindberg, IT-ansvarig hos Sauer-Danfoss.

Sauer-Danfoss AB är ett av landets ledande företag avseende mobil hydraulik och elektronik. Nästan alla mobila maskiner som du passerar på vägen, byggarbetsplatsen eller i skogen innehåller en eller flera Sauer-Danfoss-lösningar.
Bolaget är uppdelat i två områden, försäljningsbolag i Solna samt utvecklings- och produktionsanläggning för mobil elektronik i Älmhult, Småland.

SEDAN SEX ÅR TILLBAKA har Sauer-Danfoss och RingUp/Telekonsult Syd i Växjö haft ett nära samarbete. Det började med installation av en traditionell växel, som har ändrats, optimerats och anpassats under åren. I takt med att Sauer-Danfoss har vuxit, har även behovet av ny telefonutrustning gjort detsamma.
– Vi har nu ett 100-tal användare vid de båda anläggningarna och kände att det var dags att ta ett större grepp, berättar Staffan Lindberg på Sauer-Danfoss.

SEDAN EN TID TILLBAKA finns därför ett helt nytt Aastra-system installerat. Bland annat har de anställdas mobiltelefoner integrerats fullt ut i systemet, som även har bundit ihop de båda anläggningarna, så att man nu kan välja om man vill köra fast, trådlöst eller mobilt. Det gör systemet både kostnadseffektivt, flexibelt och säkert. Ett nytt hänvisningssystem är också sjösatt, vilket ökar användarvänligheten.
- Det ska vara enkelt att använda för våra kunder. Det finns ingen mening med att köpa en massa teknik, som inte används. Att göra kundunika lösningar är en av våra styrkor, säger Jonas Fogelström på RingUp/Telekonsult Syd.

– DEN NYA VÄXELN var färdiginstallerad i december. Övergången från det gamla till det nya systemet gick fantastiskt bra. Jobbet gjordes under en lunch utan något avbrott, säger Staffan Lindberg.
- Jag måste berömma RingUp/Telekonsult Syd för deras höga servicenivå. De har en supportavdelning som sköter allt snabbt och på bästa sätt. Men framför allt uppskattar man de personliga kontakter man får på företaget, säger Staffan Lindberg.
- Det är självklart glädjande att höra. Vi jobbar nära våra kunder och gömmer oss inte bakom ett 020-nummer. Våra kunder ska ha en öppen väg rakt in i vårt företag, säger Jonas Fogelström avslutningsvis.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår